poniedziałek, 14 stycznia 2013

Prezentacja sylwetki B. Kierca


Imię: BOGUSŁAW

Nazwisko: KIERC

Data urodzenia: 22 STYCZNIA 1943

Miejsce urodzenia: BIELSKO - BIAŁA

Zawód: POETA, ESEISTA, AKTOR, REŻYSER, PEDAGOG

W podwodnych wodach pływałem,
w nadniebnych niebach latałem,
w podziemne ziemie schodziłem,
w wiecznym powietrzu błądziłem,
w zimnych płomieniach śpiewałem,
w gorących śniegach tajałem;
niczego więcej nie chciałem,
z ciała się wyzuwałem.

Pierwszy tomik poezji: „NAGOŚĆ STOKROTNA” rok: 1971

Tomiki poezji :
  • ”Ciemny Chleb” (1973)
  • „Przyboś i” (1976)
  • „Rezurekcja” (1982)
  • „Plankton” (2006)
  • „ Cło” (2008)
  • „ Rtęć” (2010)


Debiut filmowy : „POPIOŁY” reż. ANDRZEJ WAJDA

Role teatralne:
  • Mistrz Fior w "Operetce" ,
  • Głodomor w "Odejściu Głodomora" ,
  • Gustaw w "Dziadach" ,
  • Franz w "Pułapce".

Nagroda: Zasłużony Kulturze Gloria Artis

Od 2000 roku jest aktorem Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

Wykładowca na wydziale lalkarskim Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego we
Wrocławiu.

Jest autorem 21 tomów poetyckich, książek , opracowań krytycznoliterackich i ponad pięćdziesięciu spektakli teatralnych.

O tym, co robi wypowiada się tak:

„Aktorstwo mocno eksponuje ciało i moja poezja jest także osobliwą postacią ciała, płynnego,
lotnego, ciekłego, wrażliwego na inną cielesność.”
K.Ł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz